Güneş Enerjili Flaşör Nedir, Nerelerde Kullanılır?

Güneş Enerjili Flaşör, ya da diğer adıyla Solar Flaşör, trafikte yol ve sürüş güvenliğini arttırmak amacıyla tehlikeli olan bölgelerde sürücüleri uyarmak için kullanılır. Yol çalışması yapılan yerlerde geçici olarak, refüj başları, köprü ve tünel girişleri gibi bölgelerde sürekli olarak sürücülerin etkin bir şekilde uyarılması için tercih kullanılmaktadır.

06 Kasım 2017 Pazartesi, 07:55

简体中文 简体中文 English English Deutsch Deutsch Русский Русский Türkçe Türkçe

Güneş Enerjili Flaşör, ya da diğer adıyla Solar Flaşör, trafikte yol ve sürüş güvenliğini arttırmak amacıyla tehlikeli olan bölgelerde sürücüleri uyarmak için kullanılır. Yol çalışması yapılan yerlerde geçici olarak, refüj başları, köprü ve tünel girişleri gibi bölgelerde sürekli olarak sürücülerin etkin bir şekilde uyarılması için tercih kullanılmaktadır.

Uyarı, ışığın belirli aralıklarla açılıp kapanmasıyla sağlanır. Bu süre sistem üzerindeki kontrol kartı aracılığıyla ayarlanabilir

Güneş enerjili flaşörler, herhangi bir altyapı çalışması veya elektrik bağlantısı gerektirmeden kolaylıkla kurulabilir ve hemen devreye alınabilir.

Enerjisini güneş ışığından alan flaşörün güneş paneli istenilen açıya kolayca yönlendirilebilir. Bu sayede güneş ışınlarından azami derecede yararlanılması sağlanabilir.

Güneş paneli ile üretilen enerji, sistem içerisine yerleştirilmiş batarya üzerinde depolanmaktadır.

Günümüzde üretilmekte olan güneş enerjili flaşörler, ışığı yüksek etkinlik faktörüne sahip LED’ler aracılığıyla üretir. Bu sayede bataryada depolanan enerji, yüksek verimde harcanmış olur. Güneş enerjili flaşör üzerinde kırmızı veya sarı LED bulunabilir. Bu ihtiyaç kullanılacak yer ve uyarı türüne göre belirlenmektedir.

Güneş enerjili flaşörler, gün boyunca hem şarj olur hem de flaş yaparak sürücüleri uyarır. Gece ise LED’lerin parlaklık düzeyini ortama göre otomatik ayarlar ve flaş yaparak uyarıya devam eder.

Güneş enerjili flaşörler, tıpkı trafik lambaları gibi 8-Inch (200 mm) ve 12-Inch (300 mm) olarak iki farklı ölçüde üretilmektedir. Bu noktada, uygulama gerekliliklerine göre ölçü seçilebilir.

Emre Yılmaz

Emre Yılmaz

Elektrik-Elektronik Mühendisi - Asya Trafik A.Ş.
Aydınlatma Portalı kurucusu Trabzon doğumlu Emre Yılmaz, Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünden 2013 yılında mezun olmuş o tarihten bugüne aydınlatma sektöründe; devlet destekli projelerin yönetimi ve ürün geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesinde görev almaktadır. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği bölümünde yüksek lisans öğrenimi görmektedir.
Emre Yılmaz

İçerik Önerileri

Trafik Lambaları ve EN 12368 Standardı Kırmızıda dur, sarıda hazırlan, yeşilde geç. Ne kadar basit değil mi? Ancak teknik taraftan bakıldığında hiç de sanıldığı kadar basit değil. Gelin trafik lambalarına biraz daha yakından bakalım.
Trafik Sinyalizasyonunda Uygulanan Standartlar ve Ölçüm Ekipmanları Trafikte kullanılan sinyal lambalarında Avrupa Standartları uygulanmaktadır. Peki bu standartlara uygunluk kontrolleri nasıl yapılır? Gonyofotometre, Spektroradyometre, Küre ve Parlaklık Ölçer nedir?
LED’li Sinyalizasyon ve Trafik Uyarı Sistemleri Düşük güç tüketimi, ömrünün yüksek olması, güneş enerji sistemleri ile olan uyumluluğu gibi birçok sebepten dolayı trafik ve yol güvenliği sektöründe LED’li sistemler gün geçtikçe artmaktadır. Türkiye’de “trafik sinyalizasyon“, “yol güvenliği” ve “trafik uyarı sistemleri” alanlarındaki LED’li ürünle...

Yorum yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Doğrulama *